CE TREBUIE SA STIU CA SOMER in 2012

IN PRIMUL RAND, daca ai ramas fara loc de munca de ceva timp, dar nu a trecut 1 AN, INCA ITI MAI POTI DEPUNE ACTELE PENTRU SOMAJ. DACA URMEAZA sa ramai fara loc de munca si vrei sa primesti somaj incepand cu ziua in care ai devenit somer, trebuie sa iti depui dosarul in maxim 10 zile calendaristice (altfel, vei primi banii incepand cu data in care ai depus dosarul)

IN MASURA IN CARE POT, INCERC SA RASPUND TUTUROR CELOR CARE IMI SCRIU (cateodata mai repede, cateodata mai tarziu). INSA… – va sfatuiesc sa cititi si intrebarile celorlalti si raspunsurile pe care le-am dat. Daca sunt intrebari care se repeta, nu mai raspund. Timpul e de vina…

UPDATE: 11 iunie 2012

0. M-am gandit ca somer fiind,  imi trebuie un job. Din sutele de site-uri de job-uri care existau pana inainte de criza, au mai ramas doar cateva unde intr-adevar as putea gasi un job. Iata care sunt acestea: www.open-project.ro, www.ejobs.ro, www.bestjobs.ro si www.myjob.ro. Pentru cei care vor lista intreaga – cu site-uri care sunt sau au fost, o pot gasi in articolul meu LISTA SITE-uri de JOB-uri din ROMANIA. Sper sa va ajute. Si acum, iata…

Iata ce nu stiam inainte sa aflu ca voi fi somer (o sa mai completez acest articol pe masura ce mai aflu lucruri noi):

1. Cine este somerul? In primul rand, nu stiam ca exista 2 categorii de someri: cei care au dreptul la indemnizatie de somaj si cei care nu au dreptul, dar pot beneficia de o serie de servicii gratuite, daca se inscriu pe listele celor de la fortele de munca.

2. Care sunt legile despre somaj? M-am apucat sa citesc din lege, apoi mai multe legi. Cam acestea sunt legile care trebuie citite, din cate mi-am dat eu seama pana acum: Legea 76 / 2002 si modificarea adusa acestei legi prin Legea 107/2004 + O.U.G. nr. 17 / 2011 + HG 174 / 2002.

3. Unde depunem actele pentru somaj? Le depunem la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca. Exista o lista cu site-urile AJOFM AICI. Daca intrati pe site-ul lor gasiti adresa, telefon si daca aveti noroc si programul cu publicul. Pentru Bucuresti, fiecare sector are agentia lui si le gasiti AICI. Daca aveti vreo nelamurire, decat sa faceti un drum pana acolo eu zic ca mai bine sunati.

4. Ce acte sunt necesare ca sa-ti depui dosarul de somaj. Eu a trebuit sa fac un drum pana acolo ca sa aflu: la telefon nu mi-au raspuns, pe internet nu esti sigur ca e ultima varianta (si nici nu este de altfel). Va sfatuiesc sa faceti la fel, daca nu sunteti siguri. Iata ce acte mi-au spus ca imi trebuie (mi le-au dat pe o hartiuta, printata ce e drept). Oare de ce nu le-au pus si pe site?

ACTE NECESARE PENTRU PERSOANELE CARE SOLICITA INDEMNIZATIA DE SOMAJ

  • ACT DE IDENTITATE + copie xerox
  • ACT DE STUDII SI CALIFICARE SAU ADEVERINTA DE ABSOLVIRE + copie xerox
  • CERTIFICAT DE NASTERE + copie xerox
  • CERTIFICAT DE CASATORIE sau HOTARARE DE DIVORT + copie xerox
  • ADEVERINTA MEDICALA cu mentiunea “APT DE MUNCA” sau “APT DE MUNCA CU RESTRICTII”, valabila 30 de zile de la data eliberarii
  • ACT ELIBERAT DE ORGANELE FINANCIARE TERITORIALE din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta – valabil 90 de zile de la data eliberarii (rugam verificati exactitatea datelor inscrise la momentul ridicarii adeverintei)  [Aici, as vrea sa fac 2 comentarii: UNUL - din cate am inteles eu din lege, daca ai venituri, dar mai mici decat salariul minim pe economie si decat indemnizatia de somaj care ti se cuvenea, poti sa aplici pentru somaj; DOI - eliberarea adeverintei de venituri de catre administratia financiara de care apartii dureaza 2-3 zile si iti trebuie o copie dupa buletin si o cerere pe care ti-o dau ei sa o completezi]
  • CARNET DE MUNCA + copie xerox [Pentru cei care nu stiu, la 31 decembrie 2010 au fost inchise toate cartile de munca din Romania si fiecare urmeaza sa isi primeasca cartea de munca pana la sfarsitul lunii iunie 2011. Daca aveti nevoie de ea mai devreme, puteti sa mergeti la ITM si sa o cereti.] – NU e specificat printre actele cerute, insa la depunerea dosarului vi se cere si DECIZIA de INCETARE de la locul de munca. Eu a trebuit sa mai fac vreo 2 drumuri :(
  • ADEVERINTA TIP conform anexei 26 la HG 174/2002 completata de unitate conform modelului anexat [Cred ca nu mai e nevoie sa va zic, ca nu mai aveau adeverinte tip si mi-au zis sa o iau de pe net. Evident ca nu am gasit-o la ei pe site, ci in alta parte si a trebuit sa verific daca e buna. Am pus aici ANEXA 26 daca vreti sa o descarcati.]

5. Ca sa depui dosarul de somaj trebuie sa va programati. Adica nu te poti duce direct la ghiseu si sa lasi actele. Te duci, te programezi si depui dosarul in ziua si la ora la care ai fost programat. Nu am inteles de ce, ca acolo nu era nimeni, deci ar putea foarte bine sa iti rezolve problema de prima data.

6.  De cand primesti somajul (adica indemnizatia)? Pai, daca din momentul in care devii somer (adica nu mai ai de lucru) depui actele necesare la agentia pentru ocuparea fortei de munca de care apartii in maxim 10 zile, atunci primesti banutii cu data la care ai ramas fara job. Daca depasesti cele 10 zile, poti sa depui actele in maxim 1 an de cand ai ramas fara job, dar vei primi banii incepand cu data la care ti-au inregistrat cererea. DECI, daca acum vreo 3 luni ai ramas fara loc de munca, nu e tarziu nici acum sa depui cerere de somaj. Nu se micsoreaza in nici un fel perioada pentru care ti se da somaj si nici suma daca nu ti-ai depus dosarul in cele 10 zile, doar ca vei primii banii mai tarziu si incepand cu ziua in care ti-ai inregistrat dosarul.

7. Cat timp primim indemnizatia de somaj?

Indemnizatia de somaj se primeste in functie de cati ani a contribuit fiecare la fondul de somaj adica: am fost angajat cu carte de munca si angajatorul a platit la stat toate darile care trebuiau.

Se intampla insa sa existe si angajatori care „au uitat” sa plateasca darile la stat. Chiar daca nu este vina noastra, in acest caz suferim noi, angajatii, pentru ca in aceste conditii nu avem dreptul la somaj. Daca firma isi plateste insa datoriile, atunci lucrurile revin la normal si avem dreptul la banuti. Perioada pentru care primim acesti banuti este urmatoarea:

  • 6 luni daca am cotizat cel puțin 1 an sau daca sunt absolvent de liceu / facultate;
  • 9 luni daca am cotizat cel puțin 5 ani;
  • 12 luni daca am cotizat peste 10 ani.

8. Cum se calculeaza indemnizatia de somaj?

Aici exista mai multe formule si toate iau in calcul urmatoarele:

  • „Indicatorul social” care acum este de 500 lei
  • Numarul de ani lucrati (adica cotizati la Fondul de somaj)
  • media salarială din ultimul an lucrat

Facem calculele:

1) pentru absolventi liceu / facultate:

  • 50% x Indicatorul social = 50% x 500 = 250 lei

2) pentru ceilalti care au cotizat CEL PUTIN

  • 1    an:  (75% x Indicatorul social)
  • 3   ani: (75% x Indicatorul social) +   3% din media salariilor din ultimul an
  • 5   ani: (75% x Indicatorul social) +   5% din media salariilor din ultimul an
  • 10 ani: (75% x Indicatorul social) +   7% din media salariilor din ultimul an
  • 20 ani: (75% x Indicatorul social) + 10% din media salariilor din ultimul an

8. Cum primim banii de somaj?

  • Modul traditional este cu Posta Romana.  Vine postasul acasa in jurul datei pe care au ti-au comunicat-o cei de la somaj – acum este cam ziua de 16 a lunii. Se intampla sa mai si intarzie cateva zile, cam asa pana pe 23, cand vin si pensiile. Ne trebuie putina rabdare si daca postasul tot nu vine, trebuie sa mergem la posta sa intrebam.
  • Modul modern este sa primesti banii in cont si este bine sa spui de la inceput, zic eu. Ne-a dat mai multe informatii Cristina cam asa: trebuie sa depunem tot la biroul unde ne-am depus dosarul originalul + copie dupa un extras de la banca (cel mai recent) si 2 copii dupa CI. 

9. Nu stiam ca pot beneficia de cursuri gratuite de calificare / recalificare / specializare. Fie ca ai indemnizatie de somaj sau nu, poti discuta sa faci un astfel de curs. Pentru 2011 (ca sa vedeti istoricul), gasiti aici tabelul cu meseriile (cursurile) aprobate, cu numarul de locuri in functie de judete:

Plan national de Formare profesionala pentru anul 2011

Pentru 2012 a aparut PROGNOZA CURSURILOR pe luna APRILIE

Ziceam ca o sa incerc sa vad daca e pe bune sau e doar pe hartie. Asa ca… iata in ce stadiu sunt: dupa ce iti da carnetul de somer, poti face o cerere ca vrei sa urmezi unul dintre cursurile de calificare/recalificare care se desfasoara in acel moment. Acum tine si de noroc, daca in perioada aia sunt programate sau nu vreun curs la care vrei sa participi.

Ca sa fii admis, trebuie sa te duci la o firma cu care au ei contract sa ti se faca un test psihologic, altfel nu esti primit la curs. Testul e simplu, urmareste sa vada daca esti sanatos la minte, ca nu ai ganduri de sinucidere etc. Este o formalitate, dar trebuie facut.

Pe perioada cat esti somer, ai voie sa faci un singur curs de calificare/ recalificare. De fapt, in fiecare perioada in care esti somer ai dreptul la un astfel de curs (cel putin asa am inteles eu). Cursul se tine dupa ce se strange o grupa (cam 20 de persoane), asa ca in functie de de cat de cautat este cursul, puteti gasi loc sau nu. Daca nu ati gasit loc acum, este posibil ca acel curs sa se mai tina – cel mai bine cred ca este sa intrebati la  ei, pentru ca exista cursuri de web design, de exemplu, care se tin o data pe an, sau de manichiurista care se tin de mai multe ori – cred ca e in functie de cerere. O alta idee ar fi sa va uitati la link-ul de mai sus (va puteti face o idee macar ce cursuri se tin).

Pentru luna in curs, la biroul de somaj la care ma duc eu, sunt printate niste foi in care sunt trecute cursurile care se tin in luna respectiva. Ele sunt anuntate si pe site-ul lor la adresa http://www.anofm.ro/ - de exemplu, cursurile pentru luna mai se gasesc in articolul din data de 28.04.2011.

In alta ordine de idei, o data ce ai inceput un curs, nu ai voie sa lipsesti mai mult de 10% din perioada (numarul de ore). Daca lipsesti mai mult sau nu iti dai examenul la terminarea cursului, ti se intrerupe dreptul de a primi indemnizatie de somaj si daca tin bine minte, te pun sa platesti si cursul. Asa ca daca v-ati inhamat la sanie, trageti pana la capat. Exista exceptii in care poti sa lipsesti conform nu stiu caror articole din nu stiu ce lege (dar, in stilul tipic romanesc, te pun sa semnezi ca ai luat la cunostinta, de exemplu, de Art 57 din legea 789/2002 – e un exemplu inventat, dar nu iti explica si ce scrie in acele articole de lege).

Ce era sa uit sa scriu: cursurile sunt si ele in functie de studiile pe care le ai: medii (bacalaureat) sau superioare. La unele se cere si atestat de calculator.

Ca sa depui cerere pentru unul din cursuri iti trebuie:

  • CERTIFICAT DE NASTERE – copie si original
  • ACT DE STUDIU (diploma dupa ultima forma de invatamant absolvita si eventual diploma de atestat calculator, daca e cazul) – copie si original
  • BULETIN – copie si original
  • CARNET DE SOMER – copie si original

 10. Dupa ce v-ati depus dosarul de somaj ti se cauta repede un loc de munca si te trimit acolo la angajare. TEORETIC, ca practic mai uita. De fapt au o  lista intreaga cu job-uri, care este actualizata saptamanal. Pe aceasta o puteti gasi printata si legata cu o sfoara la ghisee acolo (:) cel putin asa e la mine la sector). In lista asta este trecuta compania care angajeaza, adresa companiei, functia pe care angajeaza (ex. coafeza, agent de vanzari etc.), ce studii se cer (liceu, facultate), alte observatii dac e cazul (de ex. se cere sa stii limba rusa, sau turca etc)

Lista o puteti gasi si pe Internet, insa nu stiu cat e de actualizata. Iar pe Internet nu sunt trecute detalii despre companii (se specifica doar functiile puse la bataie) – nu inteleg de ce.

Comments
952 Responses to “CE TREBUIE SA STIU CA SOMER in 2012”
  1. Elena spune:

    Buna ziua. De la 1 Decembrie 2013 am iesit din serviciu cu disponibilizare. De pe 24 Ianuarie2014 sunt in service pe termen nedeterminat cu salariul minim pe economie. Acum mi s-a spus ca nu ma mai poate tine. Doresc sa stiu cu ce articol ar trebuii sa-mi inchida cartea de munca, ca sa pot beneficia de ajutorul de somaj. Vreau sa stiti ca in vara implinesc 57 de ani si la vechiul loc de munca am lucrat 34 ani si 9 luni. Va multumesc anticipat pt. ajutor.

    • wande spune:

      Buna ziua. Nu stiu sa va zic exact articolul cu care trebuie sa va incheie cartea de munca. Din cate am mai vazut pe net este vorba de art. 58 (si 80) din Codul Muncii. Ce pot sa va zic este ca nu trebuie sa va dati demisia (art. 55 lit. c şi art. 81) si nici sa incheiati activitatea cu acordul partilor (art. 55 lit. b). Trebuie sa va disponibilizeze ei. Deci nu semnati decat daca va disponibilizeaza ei. Altfel nu primiti somaj. Numai bine.

  2. Valeria spune:

    buna.. am terminat 10clase acum 2 ani.. imi mai pot baga actele pentru somaj acum?? va multumesc! astept si eu un raspuns.

  3. cristian spune:

    buna ziua ,sunt fara loc de munca de la 1 ianuarie 2014 ,am depus dosarul pe 11 ianuarie ,le-am explicat doamnelor de la somaj ca nu am reusit in 10 zile sa fac dosarul din cauza sarbatorilor dar nu au vrut sa auda ,problema e ca am carnet de somaj ,sunt la a doua viza si nu am primit nici un ban ,de trei luni stau fara nici un ban,m-am inprumutat de la neamuri si nu stiu de ce nu mai vin banutii ? cei de la jomaj mi-au spus sa astept dar nu mi-au spus nici motivul ,ce-i de la bucuresti nu stiu nimic? mentionez ca am muncit 17 ani si sunt din iasi.stima

    • wande spune:

      Seara buna! Ar trebui sa vina banii luna aceasta intre 22 si 25 ale lunii. Probabil o sa vina atat banii pe zilele din ianuarie, cat si pe februarie. In fiecare luna intre 22 si 25 ale lunii se dau de obicei banii. Daca totusi nu ii primiti, trebuie sa faceti sesizare la cei de la somaj. Bafta!

  4. claudia spune:

    Buna ziua! Eu am lucrat la o firma timp de 14 luni, insa 8 luni am lucrat full time, iar 6 luni am lucrat part time, 6 ore, insa salariul a ramas neschimbat, deci aceeasi suma am dat-o la stat, cat pentru 8 ore. As dori sa stiu daca pot sa iau somaj in acest caz. Multumesc!

    • wande spune:

      Buna ziua, in acest caz trebuie sa va adresati la angetia de somaj pentru clarificarea situatiei dumneavoastra. Parerea mea este ca cele 6 ore lucrate timp de 6 luni fac in total peste 4 luni de lucru cu program de 8 ore, ceea ce inseamna ca ati lucrat 12 luni integral si ar trebui sa primiti somaj. Nu conteaza cat ati cotizat la stat, important este sa fi lucrat 12 luni cu program intreg. Inssa dupa cum ziceam, doar cei de la agentia de somaj va pot da un raspuns clar. Numai bine!

  5. petridean ioan spune:

    sunt in somaj.daca ma angajez in timpul somajului ,sunt obligat sa stau 2 ani sau daca ma angajez pot sa plec fara probleme.

  6. George spune:

    Buna ziua, am si eu cateva nelamuriri. Luna viitoare primesc ultima data somajul, iar cand am mers astazi la stampilat, dupa ce am plecat mi s-a dat o foaie sa depun aceleasi acte ca si la primul dosar. Imi puteti spune pt ce sa depun aceste acte din nou ? Multumesc .

  7. Vanda spune:

    Sunt somer si mi-am gasit un loc de munca, dar nu vreau sa anunt angajatorul ca sunt indemnizat (motive personale). Cum pot renunta la somaj? – sa inchei cu toate actele si sa nu raman cu datorii la ANOFM.

    • wande spune:

      La somaj poti renunta ducandu-te la ANOFM si anuntand ca te-ai angajat. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa anunti angajatorul ca esti in somaj si nici pe cei de la ANOFM nu ii intereseaza sa il anunte pe noul tau angajator.

  8. MIOARA spune:

    mi-am depus dosarul de somaj in 29 noiembrie si prin4-5 decembrie mi-a dat carnetul .cit dureaza pina imi vine somajul?

  9. raileanu raluca spune:

    Buna ziua,urmeaza sa.mi depun dosarul ptr somaj(firma la care am lucrat ma da in somaj)am intampinat o problema si nu stiu daca sunt gata cu actele in cele 10 zile.ma afecteaza cu ceva intarzierea depunerii dosarului?mentionez ca sunt insarcinata in 3luni jumate

    • wande spune:

      Daca sunteti insarcinata, din punct de vedere legal, nu au voie sa va dea afara. Daca totusi va depuneti somajul si nu va incadrati in cele 10 zile, in principiu nu este vreo problema. Doar ca o sa primiti banii un pic mai tarziu. Numai bine!

  10. aurelian spune:

    buna ziua, am urmarit mai toate comentariile si doar intr-un comentariu am gasit cea ce ma interesa.Am depus actele de somaj si deja mi-a dat repartitie ptr. un loc de munca dar am refuzat.Ce efecte are refuzul meu? Si daca pot sa ma oblige sa ocup acel post, desi am lucrat zece ani Am dreptul sa refuz?si daca da de cate ori?metionez ca lucratorul care sa ocupat de dosar mi-a atras atentia ca daca refuz va inchia dosarul si nu voi mai primi somaj .

    • wande spune:

      Cred ca puteti refuza, daca nu corespunde calificarii dumneavoastra. In rest, nu prea puteti refuza pentru ca reiese ca nu doriti sa munciti. Insa daca va duceti la locul de munca si patronul refuza sa va angajeze, atunci nu mai pot da vina pe dumneavoastra. Sa spuna patronul respectiv ca nu va potriviti cu ceea ce cautati dvs. si atunci primiti ajutorul de somaj. Cam asta stiu eu, sper sa va fie de folos. Numai bine!

  11. mona spune:

    Buna ziua,
    Am si eu o intrebare; Pentru calculul indemnizatiei de somaj se iau in calcul PRIMELE? Precizez ca au fost platite taxe la stat pt ele. Cei de la somaj taraganeaza dosarul. Multumesc

    • wande spune:

      Buna ziua. Se iau in calcul toate veniturile pe care le-ati primit (inclusiv primele) declarate de firma si la care au fost platite taxe. La mine asa a fost. Si calculul mi l-a facut pe loc, nu s-a taraganat nimic. Numai bine!

  12. Alex spune:

    Buna, am o intrebare la care as dori un raspuns urgent! Multumesc anticipat!!! Mi-am depus actele pentru somaj.. insa la 2 saptamani am semnat un contract de munca angajare si nu am anuntat la somaj, dar nu am primit inca nici un ban de la somaj deoarece trevuia sa duc la ceva timp o adeveronta… asa ca am ramas doar cu analizele facute pentru un curs ce trebuia sa fac in cursul somajului. oare sunt penalizat pentru ceva???

  13. Caraiman spune:

    Buna ziua,
    Am fost angajata anul trecut din somaj si firma a avut niste facilitati intru-cat implinisem varsta de 45 ani. Dupa un an mi s-a sugerat sa demisionez, si am facut o cerere de incetarea contractului cf. art.55 lit. b din Codul Muncii. Acum imi cer sa imi schimb cererea in demisie cu art.81 alin.7 deoarece trebuie sa restituie deducerile inapoi statului. Ce ar trebui sa fac, desi nimanui nu ii pasa ca acum la 46 ani am ramas fara venituri si nu ma angajeaza nimeni cand vad varsta pe CV.
    Multumesc anticipat!
    Mihaela C.

    • wande spune:

      Imi pare rau ca va raspund tarziu. Eu in primul rand nu as fi demisionat. Daca demisionati, nu mai primiti somaj. As fi asteptat sa ma dea ei afara. Din ce vad eu, ambele articole se refera la demisie, deci …. pentru dumneavoastra in aceste conditii va este cam egal daca va schimbati sau nu modul de demisie. Tot demisie ramane.

  14. andreea12 spune:

    Buna seara. Sper sa ma puteti ajuta si pe mine. La sfarsitul lunii iulie mi-am depus dosarul pentru somaj,mi s-a dat si carnetul dar banii urmau sa ajunga in luna noiembrie. Intre timp mi-am gasit un loc de munca si am semnat un contract individual de munca. Intrebarea mea este daca pot beneficia de prima de 500 lei si ce ar trebui sa fac in continuare. Multumesc!!

    • wande spune:

      Buna ziua. Nu prea inteleg cum sa vina banii in noiembrie daca vi s-a dat carnetul de somaj in iulie. Daca va angajati trebuie sa anuntati imediat la somaj. Altfel daca vor descoperi mai tarziu, va trebui sa dati banii inapoi. Daca banii sunt insa pentru perioada in care nu ati lucrat, atunci banii sunt ai dumneavoastra. Numai bine!

    • mary spune:

      daca ai semnat contract de munca NU mai beneficiezi de somaj indiferent ca mai muncesti sau nu la firma la care ai semnat contractul. Bine ca nu ai primit cei 50 lei somaj ca atunci ereai OBLIGATA sa-i returnezi in 24 zile lucratoare sau cu un angajament de plata facut intre tine si cei de la somaj in cateva rate altfel aveai o mare coada dupa tine adica RAU PLATNIC valabil peste tot.

  15. gabriela stoian spune:

    Bună seara,vă rog frumos să-mi spuneţi şi mie câte luni voi primi şomaj dacă am cotizat
    9 ani şi 5 luni.

  16. rely spune:

    Buna seara! Va rog sa-mi spuneti daca exista vreo lege care ma obliga sa urmez un curs de calificare/recalificare pentru a primi ajutorul de somaj.

    • wande spune:

      Buna seara. Sincer nu stiu daca exista asa ceva. Cu siguranta insa se fac presiuni in acest sens. Pe mine vroiau sa ma bage la un proiect de al lor si abia dupa ce le-am zis ca este sub calificarea mea, m-au lasat in pace. Eu sunt de parere ca fiecare are dreptul sa urmeze meseria pe care o vrea. Daca eu nu vreau sa fiu miner, de exemplu, cu ce drept ma obliga ei sa fiu miner? Datoria lor este sa acorde ajutorul de somaj conform cotizatiilor pe care le-ati depus. Eu nu am vazut in lege sa se impuna un astfel de curs obligatoriu. Cursurile sunt o facilitate oferita de stat pentru a va putea angaja mai repede, nu o obligatie. Daca puteti, cereti sa vi se arate in lege ca sunteti obligat sa faceti un astfel de curs. Si daca puteti, reveniti si spuneti-mi si mie ce a-ti rezolvat. Numai bine si bafta!

      • rely spune:

        Buna ziua! Deocamdata sunt in faza de asteptare, trebuie sa merg luni la a.j.o.f.m pentru a 4-a oara, banuiesc ca de data aceasta o sa primesc premiul cel mare:)) si anume carnetul de somer… daca nu functioneaza birocratia nici la noi, la romani pai atunci la cine mai exista atata hartogaraie si nervi gata-gata sa explodeze ? Sper sa nu faca presiuni asupra mea cu vreun curs de miner, fochist, etc. pt. ca nu o sa le tina.Bunavointa am avut destula atata timp cat am mai urmat un curs de 6 luni fara sa fiu somer indemnizat adica m-am inscris benevol.Va multumesc pentru raspuns si o sa va tin la curent cu peripetiile mele legate de primirea ajutorului de somaj.

      • wande spune:

        :) Multumesc pentru feedback. Cred ca puteti sta linistit in privinta unui nou curs la somaj. Din cate stiu eu, fiecare somer are dreptul la un singur curs in perioada in care nu are loc de munca. Urmatorul curs probabil il veti mai putea face data viitoare cand veti mai fi somer. Sa auzim de bine!

      • rely spune:

        Buna ziua! In sfarsit, am reusit sa obtin carnetul de somaj dupa 1 luna si jumatate.M-am interesat la agentia locala daca ma obliga sa urmez vreun curs pe perioada somajului, la care angajata de acolo mi-a confirmat acest lucru deoarece astea sunt dispozitiile primite… in vederea stimularii somerilor pt. calificare/recalificare. Sper ca pe perioada somajului sa imi gasesc ceva de lucru, oricum de preferat e sa fi angajat decat somer si cursant pe deasupra, mai ales ca aceste cursuri nu prea iti cresc sansele de angajare.
        Toate cele bune !

      • wande spune:

        Toate cele bune! Succes in gasirea unui loc de munca bun cat mai rapid.

    • Vero spune:

      Sper sa va ajute urmatoarele articole din Legea nr.76/2002.
      Art. 41.
      (1) Persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj au urmatoarele obligatii:
      c) sã participe la serviciile pentru stimularea ocupãrii şi de formare profesionalã oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã la care sunt înregistrate;

      Art. 44. – Incetarea platii indemnizatiilor de somaj acordate beneficiarilor are loc dupã cum urmeaza:
      e) la data refuzului nejustificat de a participa la servicii pentru stimularea ocupãrii şi de formare profesionalã sau la data întreruperii acestora din motive imputabile persoanei;

      Numai bine!

    • rely spune:

      Buna ziua! Cu mare placere pentru feedback, oricum tin sa va multumesc si eu pentru raspunsurile primite! In ceea ce priveste cursul sunt obligata sa-l urmez deoarece legea imi permite sa mai fac un curs de calificare ca si somer indemnizat cu toate ca am mai urmat un curs prin A.J.O.F.M, tot anul acesta in perioada octombrie 2012- mai 2013 insa cu statutul de persoana in cautarea unui loc de munca,tot atunci fiind si studenta la o forma de invatamant de zi.Daca e lege nu-i tocmeala,asta este si sper sa-mi prinda bine.
      Toate cele bune!

      • wande spune:

        :) Orice informatie in plus o sa va prinda bine la un moment dat in viitor. La mine se intampla sa imi fie de folos cursul chiar la serviciul actual. M-a scutit de multe batai de cap. Spor si numai bine!

  17. albu spune:

    bunaziua….eu am terminat facultatea de pedagogie si negasindu mi post am fotarat sa ma inscriu la somaj in luna august ………..in 1 septembrie am aflat ca este un post la mine in sat si mam dus la munca insa nu am avut decizia inspectoratului si nu am vazut din ce data sunt incadrata in munca la 1 octombrie am aflat si mi au venit bani pe septembrie….trebuie sa ii dau inapoi la somaj sau ce sa fac?/???????????daca nu mam mai dus la semnat imi anuleaza somajul?????????

    • wande spune:

      Trebuie sa mergeti la somaj sa anuntati ca v-ati angajat de la data de… Somajul pe care l-ati primit in septembrie este pentru luna august, daca tin bine minte. Deci nu va trebui sa dati nici un ban inapoi.

  18. Sorin spune:

    Salutari!
    Am si eu o intrebare daca se poate. Daca am terminat liceul apoi m-am inscris la o facultate pe care am urmat-o 3 ani dar apoi m-am retras, mai pot primi somaj? Multumesc anticipat.

  19. rely spune:

    Buna ziua! As dori sa aflu daca pot sa mai beneficiez de ajutor de somaj timp de 6 luni, ca absolventa de facultate, in cazul in care doresc sa urmez un curs platit de mine pe perioada somajului, cu mentiunea ca acest curs nu este organizat de A.J.O.F.M. si dureaza aprox. 2 luni. Inca nu am primit somaj dar am depus dosarul pentru a ma lua in evidenta. Va multumesc si va doresc multa putere de munca !

  20. daniela cornea spune:

    Buna ziua! Eu sunt somera,mi-amscos dosarul de la facultate si sunt insarcinat in luna a5a.nu stiti,pot beneficia de vreun ajutor de la stat?auisem ca si sotul poate lua prenatal pt mn.e adevarat?

    • wande spune:

      Nu cunosc cum se procedeaza in astfel de cazuri. Sotul poate lua concediu pentru cresterea copilului, deci postnatal, nu prenatal

  21. scobici maria spune:

    buna seara! sunt somera de 3 luni si inscrisa la un curs de o luna! inainte sa incepem cursul ni sa spus ca ni se va deconta abonamentul pe mijloacele de transport integral pe toate liniile sau pe metrou!.dupa o luna cand ne.am dus sa decontam abonamentul am aflat ca de fapt se deconteaza doar 2 linii RATB………vreau sa stiu daca asa este corect! plus ca am depus cererea cu o zi inainte de a expira si nu mi sa luat in calcul cu toate ca am spus ca nu am bani pt noul abonament!……….mi sa spus ca de ce nu am anuntat la inceperea cursului ca nu am bani de abonament pt ca trecea pe altcineva la curs care avea bani…………vi se pare normal asa ceva sa spuna un angajat de la fortele de munca? plus ca se poarta si foarte urat !
    o seara buna si astept un raspuns! va multumesc

    • wande spune:

      Fiecare intelege in felul lui sa-si faca meseria. Raspunsurile pe care le-ati primit lasa de dorit. Puteti face o sesizare, nu cred ca aveti ce pierde.

  22. Florin spune:

    Salut! In primul rand vreau sa-ti multumesc pentru informatiile folositoare si as dori sa te rog, daca poti, sa ma ajuti si pe mine cu o problema. Ce se intampla daca atunci cand am fost dat afara, fostul patron nu mi-a completat anexa 26 si acum este de negasit? Societatea comerciala la care am lucrat este dizolvata si fara alea cateva luni nu indeplinesc conditia de a avea lucrate 12 luni in ultimele 24. Am vazut ca potrivit art. 18 alin. 7 din HG 174/2002 care a fost modificata prin Hotararea 113/2011 angajatorul care nu elibereaza anexa 26 savarseste o contraventie si va suporta o amenda, dar asta nu ma incalzeste cu nimic, atata timp cat eu nu pot beneficia de dreptul la indemnizatia de somaj. Multumesc anticipat si astept raspunsul tau.

    • wande spune:

      Salut! Am mai intalnit cazuri asemanatoare, insa nu am aflat pana acum o rezolvare din pacate. Poate daca mergi la somaj si intrebi, au ei vreo solutie care a functionat pana acum. Altfel, probabil cred ca va trebui sa il dai in judecata pe patron / administrator ca persoana fizica. Poate ar merge si daca obtii adeverinte ca s-au platit contributiile de la organele de stat precum somaj, casa pensiilor, asigurari de sanatate etc.
      As fi vrut sa te pot ajuta mai mult, insa nu am primit pana acum informatii de la cineva care a reusit sa rezolve un astfel de caz. Daca reusesti tu cumva, da-mi si mie de veste. Deci primul pas este sa mergi la somaj si sa insisti pana afli vreo solutie. Bafta!

  23. dumitrucristian spune:

    am si eu o intrebare…mi-am depus actele de somas si mi-am gasit de munca unde ma si angajasem.insa nu mi-a convenit si am demisionat.am lucrat 2 zile…intrebarea mea este….mai sunt in evidenta lor?mai primesc acei 260lei/luna?

    • wande spune:

      Salut! In primul rand orice demisie spune celor de la somaj ca ai avut loc de munca si nu iti trebuie. Deci nu mai poti lua somaj. In cazul tau, daca societatea nu a reusit totusi sa-ti inregistreze legal contractul (ffind vorba de un timp foarte scurt), poate nu apari in evidentele celor de la somaj ca persoana care si-a dat demisia si atunci, vei putea lua in continuare somaj. Vezi exact in ce situatie te afli. Chiar daca somajul iti vine in continuare, e bine sa verifici situatia ca sa nu te afli ulterior in postura de a trebui sa dai banii inapoi la stat. Numai bine!

    • carmen spune:

      buna ziua ..stie cineva de ce ajutorul de somaj pe luna iulie intarzie atat la sectorul 4 bucuresti > am ales varianta cu plata pe card si a trecut 23 august data limita de o gramada de vreme ..il asteptam azi , dar vad ca se lasa asteptat ..poate fi vb cumva de o vacanta de vara si la ei / ? cand am trecut pe-acolo ma tot asigurau ca vine vine …

      • wande spune:

        Se intampla sa mai intarzie cateva zile. Mi s-a intamplat si mie. Daca nu intra pana pe data de 30, atunci mergeti si faceti sesizare

  24. oana spune:

    imi puteti spune va rog de cand se iau in calcul cele 60 de zile, de la data absolvirii sau de la data cand ma prezint cu dosarul? eu am absolvit pe data de 8 iulie anul acesta si azi am fost sa-mi depun dosarul si mi-a spus ca de azi 1 august sunt considerata absolventa si in cautarea unui loc de munca, sa revin peste 60 de zile.

    • wande spune:

      Buna,

      Legea spune asa:

      (2) Sunt asimilate şomerilor persoanele aflate în situaţiile prevăzute la art. 16 lit. b), dacă îndeplinesc următoarele condiţii:
      a) sunt absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 18 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;

      Deci dupa ce se fac cele 60 de zile, mergeti sa depuneti dosarul. Cam asa am inteles eu. Numai bine!

  25. paduraru iulian spune:

    buna as avea si eu o intrebare sint un baiat din iasi am 36 de ani casatorit cu un copil sias dori sa stiu si eu daca pot sa imi fac de ajutor de somaj indemnizatia am calificare de lacatus mecanic confectii metalice ,dar nu am lucrat nici odata in regula in romania am lucrat la negru la patroni si nu mia facut carte de munca sau contract nu am platit dari la stat vreau sa stiu daca poate fortele de munca sa imi faca somaj va rog sa imi raspundeti va multumesc

  26. Ioannaaa spune:

    Buna ! Am si eu o nelamurire . Am terminat liceul anul asta si mi-am depus pt somaj . Mai intai am depus dosarul cu care ziceau ei , dupa am acceptat sa fac cursul de comunicare in limba engleza pe care il incep in august (si aici m-au pus sa fac iar aceleasi acte ) . Acuma vreau sa stiu si eu m-ai trebuie sa mai fac vreun dosar sau macar primesc somaj ca nu mi-au zis nimic si nu stiu ce trebuie sa fac .

    • wande spune:

      Trebuia sa va dea carnetul de somer. Mergeti si intrebati care este stadiul. Numai bine!

    • malvina spune:

      Buna! Nu stiu de unde sunteti dar la fel s-a intamplat si copilului meu. A depus actele pt somaj, nu a primit nicio hartie (nici carnet de somaj) si i s-a spus ca dupa luna august sa se prezinte cu aceleasi acte, dar nementionand exact in ce data. E derutant!
      Va multumesc anticipat pt orice informatie!

  27. Simona spune:

    Buna ziua!Imi cer scuze ptr deranj dar am si eu cateva nelamuriri!
    Am contract individual de munca din 1.03.2010 care inceteaza in 31.07.2013 deoarece se desfiinteaza punctul de lucru! In acest timp am facut si facultatea la ID!Inca mai am cateva restante si automat diploma de bac e la ei!Mi s-a spus ca diploma imi trebuie la inscrierea la curs!Cursurile astea sunt obligatorii?Ca nu as vrea sa imi retrag diploma ptr asta!Imi cer scuze daca repet intrebarea dar v-as fi recunoscatoare daca mi-ati raspunde!Multumesc anticipat ptr raspuns!O zi frumoasa!

    • wande spune:

      Buna ziua. Cursurile facute de cei de la somaj nu sunt obligatorii. Totusi, in cazul in care doriti sa participati la vreunul din cursuri (poate vi se pare interesant), puteti merge cu o copie dupa diploma, eventual o diploma legalizata daca este nevoie. Succes!

  28. Alina spune:

    Buna,
    in primul rand multumesc pentru ajutor,inseamna mult informetiile postate, in al doilea rand as avea o intrebare.Am terminat anul acesta facultatea si am inteles ca pot sa-mi depun dosarul pentru somaj,momentam nu lucrez deci nu am nici un venit dar in timpul facultatii am lucrat.Oare mai beneficiez de somaj?
    Multumesc

  29. Simona spune:

    Buna ziua! Va respect foarte mult pentru atentia si importanta pe care ne-o acordati (celor ce pun intrebari) prin raspunsurile dumneavoastra foarte bune si corecte. La randul meu am si eu o intrebare si sunt mai mult ca sigura ca la dumneavoastra pot gasi raspunsul.: sunt absolventa de liceu , tocmai imi pregatesc actele pentru indemnizatia de somaj..nu pot intra anul acesta la o facultate deoarece nu am posibilitate financiara inca, dar si pentru ca asa prevede si conditiile primirii somajului, insa cu acesti bani anul viitor voi putea. Intrebarea mea este :vreau neaparat un job part-time sau full-time ca promoter, vara aceasta, si nu stiu daca mai pot primi somajul daca ma angajez cu un contract de munca. Va multumesc mult si mult respect. Astept raspunsu.l dumneavoastra.

    • wande spune:

      Buna ziua, va multumesc pentru aprecieri si pentru incredere. Sa stiti ca randurile frumoase ma ajuta si pe mine sa scriu mai departe aici. :)
      In cazul dvs, exista doua posibilitati. Daca dvs. castigati sub salariul minim pe economie, din cate stiu eu puteti lua in continuare somajul. Varianta doi, daca castigati mai mult, este valabila doar daca va angajati / semnati contract pe perioada detemrinata. Anuntati la somaj ca v-ati angajat pe perioada determinata, cei de la somaj va intrerup somajul pentru cele 3 luni de vara in care veti lucra. Dupa ce vi se termina perioada de vara in care lucrati, anuntati din nou la somaj faptul ca vi s-a terminat contractul, moment in care acestia va vor pune din nou in dreptul sa luati somaj pentru lunile care v-au mai ramas. In ambele cazuri, eu va sfatuiesc sa vorbiti insa in prealabil cu cineva de la somaj, ca sa nu aveti probleme. Numai bine!

      • sotul meu sa dus de proba 1 zi si nu ia convenit. cei de la firma respectiva i-au facut deja contract de munca pe 3 luni fara sa-i spuna cand au vorbit cu el si le-a spus ca nu-i convine programul.24 cu24. acum el trebuie sa plateasca banii primiti pe 3 luni de la angajare. toti odata. ma intreb daca au vazut cei de la somaj ca a fost angajat DE CE au mai trimis somajul? a fost luna de luna sa-i stampileze carnetul de somaj.acum ne cer banii in 30 zile altfel vor folosi executarea silita?de unde sa dam banii? macar in 3 transe? ne obliga sectorul 4 buc sa furam?

      • wande spune:

        Daca sotul a fost la servici cele 3 luni, trebuia sa anunte la somaj. Pentru angajarea pe perioada de pana la maxim 6 luni parca, somajul se suspenda pentru aceasta perioada si se acorda din nou ulterior pana la terminarea intregii perioade.

  30. Dumitrescu Mihaela spune:

    Buna ziua ! va rog sa mi spuneti ,daca ei iti gasesc un job, iar somerului nu-i convine jobul si ar dori altceva, poate sa refuze?? in ce conditii!? si cam cate ore pe saptamana ar tine un curs, timp de cate luni? multumesc

    • wande spune:

      Buna ziua,
      Fiecare curs are programul si durata lui, in functie de specific. Numai cei care organizeaza cursul va pot da aceste detalii. Referitor la refuzul jobului, este bine sa nu refuzati. Cred ca aveti dreptul la un refuz. Cel mai bine insa vorbiti cu cel care ar vrea sa va angajeze sa spuna ca nu va potriviti locului de munca pe care il are.

  31. carmen spune:

    Buna seara,
    Am finalizat studiile superioare luna aceasta, vreau sa-mi depun dosarul pentru a primi indemnizatia de somaj, urmeaza sa ma inscriu la un master tot luna asta. Momentan lucrez fara contract de mnca in Iasi( mentionez ca am domiciliul stabil in Vrancea), vreau sa-mi schimb domiciliul in Iasi si sa semnez un contract pe o perioada nedeterminata cu actualul angajator, pentru a primi acea prima de instalare si jumatate din suma alocata indemnizatiei de somaj( parca asa e stipulat in lege). Intrebari:
    1. Daca ma inscriu la master mai primesc somaj?
    2. Cat timp trebuie sa astept, dupa ce depun dosarul pentru a semna contractul cu angajatorul?
    Va multumesc anticipat!

    • wande spune:

      Buna ziua,
      Daca va angajati nu mai primiti somaj. Nu stiu sa va spun daca puteti primi somaj sau nu daca va inscrieti la master. Cel mai sigur intrebati direct la ei. Numai bine!

  32. claudia spune:

    buna ziua ! tocmai ce am absolvit liceul si am inteles de la medical meu de familie ca pot lua timp de 6 luni somaj chiar daca eu depun acte pentru facultate si intru la acea facultate …este adevarat acest lucru ?

    • wande spune:

      Nu stiu sa va zic acest lucru. Posibil. Intrebati direct la somaj. Daca aflati ceva concret si nu va este greu, reveniti aici si spuneti-mi si mie daca se poate ce zice medicul dvs. de familie. Numai bine!

  33. Alexandra spune:

    Daca am luat somaj, s-a terminat perioada si eu tot nu mi-am gasit de munca .. pot sa mai depun dosarul iar sa mai primesc somaj in continuare pana imi gasesc de munca ?

  34. Raluca spune:

    Buna seara , am lucrat in ultimele 24 de luni , pe data de 8 iulie m-i se va incheia contractul , si vreau sa imi depun dosarul pentru somaj . Ideea este ca firma unde am lucrat , plateste taxele pentru luna iulie , in luna august din cate am inteles…ceea ce as vrea sa stiu este daca ma afecteaza faptul ca la data incetarii contractului de munca nu am cele 8 zile din luna iulie platite …in sensul ca , ar fi posibil sa nu pot sa imi depun actele de somaj decat atunci cand plateste si acele zile?Multumesc .

    • wande spune:

      Buna,
      In aceeasi situatie am fost si eu. Am incercat sa-mi depun cat pot de repede dosarul, insa pana nu a platit firma si zilele pe iulie nu am reusit sa fac acest lucru. O posibilitate ar fi sa plateasca firma in avans doar pentru tine taxele pe cele 8 zile din luna iulie, altfel va trebui sa astepti. Ideea este ca firma in momentul in care completeaza anexa aceea cu veniturile, trebuie sa treaca si datele referitor la plata taxelor. Si daca nu le-a platit pe toate, atunci ramane necompletata ultima luna. Ca sa intelegi care este de fapt sensul acestei amanari. Poti sa incerci insa sa mergi la somaj si sa intrebi – poate intre timp s-au mai schimbat conditiile. Numai bine.

  35. Ciprian spune:

    Buna ziua,

    Am ramas somer din ianuarie 2013 . Pana acum nu am facut niciun demers in vederea obtinerii somajului. Am fost plecat din tara pana de curand, si acum doresc sa depun actele pentru somaj. Specific ca am lucrat , fara perioada de pauza din iunie 2008 pana in ianuarie 2013, timp i ncare am terminat si o facultate si un master. Deci practic am mai putin de 5 ani in campul muncii. Intrebarea mea este, daca depun acum actele pentru somaj, primesc somaj timp de 6 luni incepand de acum ? sau o sa primesc doar pe iulie pentru ca nu mi-a depus actele imediat cum am ramas somer ?.

    Multumesc
    Ciprian

    • wande spune:

      Salut, vei primi somaj din momentul in care ti-a fost acceptat dosarul si ti s-a dat carnetul de somaj. Scrie pe carnet exact ziua. De atunci vei primi indemnizatia. Numai bine!

  36. denisa spune:

    buna ! am si eu o intrebare: dosarul se depune la oficiul judetului de care apartin sau pot sa-l depun la oricare din ele?multumesc !

  37. emmy spune:

    Fiica mea a terminat postliceala sanitara, a primit diploma, dar examenul licenta se da doar in luna august.Ma intereseaza daca acum , sau dupa ce are licenta poate solicita ajutor de somaj? Am inteles ca trebuie in termen de 1 luna depuse actele.Va multumesc.ps Mentionez ca dupa bacalaureat nu a solicitat ajutor de somaj.

  38. marius moisa spune:

    Am fost dat in șomaj de la firma unde am lucrat, însă acum am găsit un loc de munca partime de 2 ore/zi, voi mai pute beneficia de îndemnizația de șomaj.

  39. Ioana spune:

    Am o problema si am nevoie de un raspuns, daca ma poate ajuta cineva: pe la sfarsitul anului 2011 in decembrie mi-am depus dosar de somaj neindemnizat ca sa pot sa ma inscriu la cursurile lor. Problema ca, recunosc intr-un fel e vina mea dar eu n-am stiut ca dosarul e valabil numai 6 luni pt ca nu mi s-a spus, acest lucru am aflat ieri cand am fost sa ma inscriu la un curs, am completat cererea si apoi m-a intrebat doamna cand am depus dosarul pt ca se pare ca nu m-a gasit in calculator, posibil din aceasta cauza m-a intrebat si dansa mi-a spus ca dosarul e valabil numai 6 luni (dupa ce eu am completat cererea pt inscriere). Eu am stiut ca somerii neindemnizati sunt inregistrati la ei (aceasta insemnand ca si dosarul e valabil) pana in momentul cand isi gasesc loc de munca, asa am stiut eu. Intrebarile mele sunt: am probleme financiare foarte serioase si doresc sa-mi retrag dosarul de la ei (da, exact, dupa atata timp) ca actele din dosar sa mi le depun inapoi la ei (exceptie adeverinta de familie si eventual de la finante) sau sa imi reinnoiasca ei dosarul sau daca exista o alta metoda de a ma inregistra la ei prin acel dosar {ca sa nu-mi mai fac alt dosar [mai bine spus sa nu mai imi xeroxex carnetul de munca unde sunt foarte multe pagini si ma costa destul de mult (chiar daca costa 30 -50 bani/pagina) si chiar efectiv, n-am bani, sunt intretinuta iar bani nu o sa-mi dea mama ca sa platesc toate aceste xerox-uri + adeverinta de la medicul de familie 15 - 20 lei, e prea mult, nu primesc somaj, nici ajutor, nimic si atunci sa scot banii multi pt niste hartii pt dosar numai ca sa ma inscriu la un curs nenorocit iar dupa finalizarea cursului descurcate din nou singura pe cont propriu dar am investit banii in acel dasar ca sa raman iarasi pe dinafara, banii s-au dus iar eu stau si ce fac? ma uit spre soare rasare sau cum ploua?)]}
    Ma iertati va rog frumos, intentiile mele sunt foarte serioase, nici CV nu-l mai xeroxex ci il duc scris de mana la firme sau unde trebuie (cu toate ca unii chiar mi-l resping din start).
    Va multumesc si astept raspunsuri sincere de la dvs.

    • wande spune:

      Parerea mea este sa explicati aceasta situatie domnilor de la somaj, cu toate ca din 2011 si pana acum este destul de mult timp si poate va vor ajuta ei in vreun fel cu dosarul. Eu nu stiam de valabilitatea de 6 luni cum ziceti dumneavoastra, da rnici nu m-am confruntat cu aceasta problema.
      Referitor la cautarea locului de munca, ati incercat sa cautati prin Internet? In cazul acesta nu trbeuie sa printati CV-ul. Va inteleg situatia financiara, cu totii poate am trecut la un moment dat prin aceasta situatie. Va doresc multa sanatate si succes sa va gasiti un loc de munca.

  40. robert spune:

    Buna, am inceput sa lucrez din data de 15.01.2013 la o firma care acuma mia cerut sa imi dau demisia pt ca vrea sa inchida firma. eu am raspuns ca nu semnez nici un act pana cand nu imi primesc salariul. As putea sa beneficiez de somaj ? ce trebuie sa fac ?

    Astept un raspuns. Va multumesc

    • wande spune:

      Puteti beneficia de somaj daca nu va dati demisia. Sa va dea ei afara. Si mai trebuie sa indepliniti vechimea in munca de minim 12 luni lucrate cu carte de munca in ultimii 2 ani. Numai bine!

  41. anamaria spune:

    Buna ziua.In timp ce lucram la o firma cu carte de munca,m-am inscris si la o scoala postliceala de stat.Intre timp firma a falimentat,iar eu am fost data in somaj.Vreau sa va intreb atat timp cat merg la scoala am voie sa iau si somaj?Va multumesc!

  42. Narcisa Coman spune:

    dak am depus actele pentru un curs de specializare s nu m-am prezentat deloc ce se poate intampla?

    • wande spune:

      Daca nu ati mers la el deloc, nu cred ca vor fi repercursiuni. Oricum, este bine sa nu repetati, fie pentru ca nu veti mai beneficia de vreun curs atunci cand veti avea efectiv nevoie, fie ca incurcati lumea si poate altcineva chiar este interesat de curs. Numai bine va doresc!

    • alamicuu spune:

      se poate sa iti taie somajul daca iei sau mai rau sa il platesti(asta daca ai semnat vreun contract pentru curs) pt ca absentele nemotivate se penalizeaza cu exmatricularea.Daca nu ai semnat inca contractul pt curs, ei te au in baza de date si s-ar putea sa iti taie somajul(asta daca iei somaj)

  43. alamicuu spune:

    daca am cotizat 4 ani si 7 luni la fondul de somaj cat timp voi primi somajul? 6 luni sau 9 luni?

  44. ioana spune:

    daca sunt in somaj din iunie 2012, trebuie sa depun undeva o declaratie in luna mai 2013 si o copie de pe fisa fiscala? unde?

  45. marioara spune:

    buna ziua am si eu o intrebare am lucrat la o firma 8 ani dupa care sa inchis si am intrat in somaj cu data de29 03 2013 m-am angajat in data de 17 04 2013 la o alta firma dar pt ca nu am anuntat in 3 zile ca m-am angajat am pierdut cei 30 la suta din somaj este normal asa ceva va rog sa ma ajutati va multumesc

    • wande spune:

      Trebuia sa anuntati in termen de 3 zile, asa cum ziceti si dumneavoastra. Nu stiu exact cum se aplica aceste penalizari, sincer. Daca au aflat ei ca v-ati angajat si nu ati informat dumneavoastra, atunci nu cred ca mai puteti face ceva. Daca ati anuntat dumneavoastra, dar ati intarziat cu cateva zile, poate reusiti sa vorbiti la somaj o negociere. Altceva nu stiu ce sa va sfatuiesc.

  46. Lupu Maria spune:

    Daca ma angajez si sunt in somaj ce trebuie sa fac?

    • wande spune:

      Sa anuntati la fortele de somaj ca v-ati angajat. Specificati daca sunteti angajat pe perioada determinata sau nedeterminata.

  47. Ion Lidia spune:

    In ultimele 24 de luni am cotizat 14 luni;de la ultimul loc de munca m-au dat in somaj-perioada 16.01.2013-16.04.2013;pe data de 16.04 m-am angajat pe perioada nedeterminata(din pacate ceea ce mi s-a spus la interviu s-a demonstrat ca este o minciuna-firma are salarii restante de 5 luni, salariul fiind de 75%);intrebarea mea este daca ma angajez la alta firma 2 luni pot beneficia din nou de somaj.Va multumesc.

    • wande spune:

      Daca ati fost data afara de la ultimul loc de munca (deci nu ati plecat dvs. de buna voie), puteti sa va depuneti actele de somaj si acum, fara a fi nevoie sa va angajati la alta firma 2 luni. Pentru ca ultima firma la care ati lucrat nu si-a platit darile, probabil va fi luata in considerare perioada de 14 luni lucrata la cealalta firma care si-a platit darile. Mergeti pe aceasta idee si insistati, pentru ca aveti dreptul la somaj. Numai bine!

Spune-ti parerea

