Cum aplicam on-line pentru un job? Despre site-urile de job-uri

Da, am inteles acum ce strategie trebuie sa aplic.

1. Apelez la minunatele site-uri de job-uri, dintre care doar www.ejobs.ro si www.bestjobs.ro au cele mai multe pozitii in fiecare zi. Pe celelalte site-uri, nu mai pired vremea, decat daca ma intereseaza exclusiv un domeniu – cum ar fi cel bancar www.bankingjobs.ro

2. Pe site-urile astea trebuie sa fac modificari cam o data pe saptamana, ca sa fiu inclus in lista celor interesati de cariera si ca CV-ul meu sa fie mai usor de gasit. Deci, chiar daca nu modific nimic, intru sa modific si dau save.

3. Numele joburilor pe care le-am avut pana acum sunt foarte importante. Daca cineva cauta CV-ul dupa un cuvant cheie, cautarea se face in primul rand dupa numele pozitiei (si oricum aceasta este bolduita si sare in ochi). Asa ca, daca eu am lucrat in vanzari si in cadrul companiei ma numeam Sales Agent, mai bine trec Key Account Manager, ca asa se zice mai nou si asta cauta toata lumea. Si chestii d-astea.

Acest sfat asta este dat si de firma de una dintre firmele de caoching pe www.hipo.ro, unde va sfatuiesc sa cititi partea cu CV-ul, pentru ca sunt cele mai bune articole de pe piata din Romania pe care le-am gasit pana acum.

4. Cand trimit aplicarea? Am constatat ca daca jobul apare dimineata, pana seara pe la ora 10-11 deja au aplicat in jur de 200-300, chiar si 500 de persoane. Si m-am intrebat: ca sanse am eu sa citeasca cineva CV-ul meu? Pai eu zic ca foarte mici.

Pai si ce putem face? Sa stam cu ochii pe joburi in fiecare minut sa vedem ce a mai aparut si ca sa fim primii? Cam neproductiv, as zice eu, insa are mai mult success.

5.  Daca nu vrem sa facem asta si vrem sa trimitem CV-ul prin intermediul acestor site-uri de job-uri, atunci este foarte importanta scrisoarea de intentie.  Aceasta va fi citita prima si asa cum zic unii ca primul pas in alegerea unui CV de catre recrutori dureaza 20 de secunde, aici ar fi una dintre cheile succesului.

Deci, ce scriem in scrisoarea de intentie ca sa atragem atentia si sa ni se aloce mai mult timp si interes decat celorlalti.  Trebuie sa mentionam pozitia la care aplicam, o scurta (dar foarte scurta descriere) a experientei noastre – si aici e o alta cheie, aici trebuie sa includem cateva expresii, idei si cuvinte importante pe care le-a folosit angajatorul in descrierea jobului.

Toate aceste lucruri le facem intr-o maniera personala – asta stiati deja nu? Dar ce inseamna chestia asta cu maniera personala, cu motivatia, entuziasmul pe care trebuie sa il aratam? Pai trebuie sa ne pliem pe nevoile companiei lor. Ca sa dam un exemplu din viata noastra, daca cineva vrea sa imi vinda mie un telefon mobil, el trebuie sa ma convinga pe mine ca telefonul face tot ce imi doresc eu si sa imi si zica: Hai, mai, ca faci o afacere buna. Uite, stie sa faca si asta si asta, exact ce ai tu nevoie.

Ei, cam asta este cu scrisoarea personalizata. Ah, si sa nu uit, trebuie sa fii entuziast. Cam greu atata timp cat nu stii mare lucru despre compania aia si nu stii excat cat te vor munci si cat te vor plati. Ne hranim noi cu sperante, dar nici chiar asa.

Eu m-am gandit ca entuziasmul asta poate fi aratat prin modul in care ii abordam. La fiecare CV aplicat trebuie sa scriem ceva asa cum simtim noi dupa ce am citit job description-ul lor. Evident, scriem doar lucrurile pozitive pe care le simtim, nu si pe cele negative (cum ar fi de exemplu: s-o creada ei ca stau peste program). Trebuie deci sa ne concentram doar pe ce este frumos si astfel, simtindu-ne bine, vom scrie placut si convingator.

Daca totusi aspectele negative nu ne lasa in pace si ne revin mereu si mereu in minte in timp ce scriem scrisoarea de intentie, atunci ceva nu e in regula, este un semnal. Inseamna ca aspectele pozitive pe care ni le inspira jobul ala sunt mult mai putine decat cele negative si ca, de fapt nu avem nici un chef sa ne angajm la ei. Si asta se simte: se simte in scrisoarea de intentie, in interviul telefonic sau fata in fata. Si nu facem decat sa pierdem timpul.

Tot pentru a ne asigura succesul cu scrisoarea de intentie, ar fi bine sa ne uitam la reclame. Iata cate moduri exista de a prezenta / vinde un produs. Deci, ce concluzie am tras? Ca scrisoare mea nu trebuie sa urmareasca o exprimare standard, ci sa aiba si putina sare si piper.

Sa zicem o intrebare in loc de o afirmatie, o intrebare la care dati si solutia / raspunsul: Credeti ca actuala criza financiara va reduce vanzarile de copiatoare? Eu tocmai pe acest lucru as miza ca sa obtin o cota de piata mai mare in detrimentul concurentei. (exemplu pentru o firma care doreste sa anagajeze un vanzator pe partea de copiatoare)

Deci trebuie neaparat sa inseram in scrisoarea de intentie, o chestie SURPRIZA, la care anagajtorul sa nu se astepte, dar care sa fie pertinenta (surpriza, surpriza, dar sa nu fie gluma, ca sa isi piarda omul timpul cu noi, adica o SURPRIZA care sa ii dea idei sau care sa il faca curios sa ne cunoasca mai bine.

6. Am facut toate cele de mai sus si am trimis CV-ul. Din ce am observat eu, banuiala mea este ca firmele nu primesc CV-urile pe e-mailul lor, ci trebuie sa se logheze mereu pe bestjobs, ejobs etc sa vada aplicarile sau chiar daca primesc niste  e-mailuri pe adresa companiei, ele trebuie sa se intoarca mereu pe bestjobs, ejobs etc ca sa le sorteze, foloseasca etc.

Ei, aici exista un punct interesant de stiut. La cati dintre oameni le place sa alerge printre nu stiu cate site-uri ca sa vada cine a aplicat pentru pozitia X? Nici noua nu ne place sa ne sune cineva si sa ne zica ca e de la firma cutare si noi sa nu mai stim pe care dintre site-uri am aplicat si sa incepem sa cautam.

Nu ar fi mai frumos sa avem toate aplicatiile noastre, frumos asezate si sortate, in calculatorul nostru? Si ei tot oameni fiind, isi doresc acelasi lucru.

Ce vreau sa zic cu asta? Ca daca ne intereseaza FOARTE  MULT o pozitie, firmele alea au si ele site-ul lor si acolo exista sectiunea „cariere” sau „contact” si unde tot cu un click, ne putem trimite CV-ul pe e-mail direct la sursa si sarim de intermediari si CV-ul nostru ramane fix la persoana care recruteaza.

Daca faceti asta, nu uitati sa mentionati in Subiectul e-mailului pozitia pentru care aplicati si in curpins in cadrul minunatei scrisori de intentie, ca ati vazut jobul pe site-ul bestjobs, hipo, bankingjobs etc. Asta da surpriza, nu-i asa? Ce o sa gandeasca de noi? Mai, iata un om cu adevarat interesat de pozitia asta.

HAI BAFTA SI LA MAI MARE!

Timp de citire: 4 minute

Spune-ti parerea

