Am citit o CARTE… despre cum sa-ti gasesti jobul pe care il meriti

Am citit o carte “americana scrisa de un roman”, cum se exprima cineva – “Concediaza-ti seful” de Stefan Murgeanu.

Am rasfoit-o in librarie si parea subtire, foarte subtire – in continut si numar de pagini. Pretul – in jur de 20 de RON. Sa o cumpar sau sa nu o cumpar? Aceasta era intrebarea.

Sunt atatia care au scris carti despre cariera, sunt atatia care dau sfaturi pe internet despre cum sa ai succes la un interviu…. merita oare cartea asta sa o cumpar, sa pierd cateva ore citind-o si apoi sa ocupe locul in biblioteca mea mult prea mica?

In sfarsit am cumparat-o! Concediaza-ti seful

Da, e o carte americana: scrisa “simplu”, usor de inteles, fraze scurte (cum nu gasesti in cartile romanesti), se citeste repede. Si Stefan repeta obsesiv cel putin in prima parte, sa o recitesti, sa o recitesti, cand ai timp liber, inainte de un interviu (macar acele pasaje care te intereseaza ca sa-ti reimprospatezi memoria) si DA, omu’ are dreptate.

E usor sa o recitesti chiar daca esti in criza de timp, insa daca vrei sa intelegi acele lucruri “simple” la care el se refera, este nevoie de ceva mai mult decat atat.

Prin asta se remarca o carte americana. Iti spune in fraze simple niste adevaruri fundamentale despre viata si despre cum merg lucrurile.

Si il cred pe Stefan cand zice ca a scris-o si rescris-o de nenumarate ori pana a ajuns la aceasta forma. Se observa in cuvintele si expresiile folosite, in exemplele date. E greu sa scrii simplu, scurt si cuprinzator.

Bravos, mai Stefan Murgeanu! Ai de multe ori dreptate, insa ce sa facem, e greu sa ne schimbam de la o zi la alta ideile gresite cu care am crescut.

Pentru cei care vor sa nu ajunga la concluziile din aceasta carte (despre angajati, angajatori, cariera, interviuri, scrisori de intentie etc) peste 15 ani, asa cum a facut Stefan, zis si autorul si vreti sa economisiti acest timp, atunci… alocati banii de o pizza in oras si cumparati aceasta carte.

Eu am aflat de ea de pe www.myjob.ro unde sunt cateva articole de cariera interesante, dar nu m-au dat pe spate. Acum sincer vorbind, nici ce am scris eu aici pe blog nu ma prea da pe spate, asa ca……..daca ai timp, arunca un ochi si acolo.

UPDATE AZI 3 DEC 2009: Site-ul autorului (sau blog-ul) are si o sectiune job/cariera unde posteaza destul de des una – alta. Mai cititi, mai va vine o idee, va mai dati seama unde gresiti sau ce trebuie sa faceti si nu ati facut. Oricum fiecare face ce vrea, important este ca rezultatele sa ne placa.

 Timp de citire: 2 minute

Comments
One Response to “Am citit o CARTE… despre cum sa-ti gasesti jobul pe care il meriti”
  1. multumesc pentru articol si ma bucur ca ai reusit sa extragi si sa transmiti esenta: cartea este chiar practica

    succes🙂

Spune-ti parerea

