CALATORIE VIRTUALA prin LUME

SITE-uri / BLOG-uri cu IMPRESII ale celor care au vizitat un loc

Il cheama Plimbarescu si din cate mi-am dat eu seama poate sa posteze oricine un articol despre o destinatie in care a fost. E interesant si este in romana. In curand o sa fie acoperite toate orasele lumii cred (adica, nu cred).

GOOGLE EARTH & CO.

Cand am auzit de Google Earth, mi-a placut tare mult ideea. Imi place si calatoria spre adancul marilor. Insa imi doresc mai mult, imi doresc sa pot vizita anumite orase unde nu pot ajunge. Mi-ar placea o adevarata calatorie virtuala 3D.

Am descoperit pe net urmatoarele:

  • Prin orasele tarii si alte cateva orase ale Europei se poate calatori cu  NORC, se poate merge pe stradute, se poate face la stanga sau la dreapta, se vad oameni si masini. Totul intr-o insiruire de imagini statice. Proiectul este realizat de o echipa de softisti romani care au pus poza langa poza pana au construit in totalitate sau partial orase din Romania, Austria, Cehia, Polonia, Rusia, Slovacia si Ungaria. Nu merge perfect, dar este un pas inainte.
  • Mai este apoi Google Street View – tot asa, cu cateva orase de pe mai multe continente. Cred ca proiectul NORC copiaza intr-un fel ideea Google Street View.

3D-uri pe ORASE

  • SIBIU – oras virtual

Este primul proiect facut de institutiile statului roman care incearca un tur 3D al unui oras din Romania – Sibiul.

  • CALATORIE in CHINA, ORASUL INTERZIS

China, Orasul Interzis (The Forbidden City) – o calatorie virtuala intr-o lume de mult apusa. Proiect facut de MuZeul Palatului in colaborare cu IBM (si un soft ce trebuie instalat). Istorie si traditie intr-o maniera moderna, stil joc.

CAMERE WEB ON-LINE sau WEBCAM-uri LIVE

  1. Din Romania – TrafficGuide.ro, dar merge extrem de greu cand se incarca site-ul, apoi e OK
  2. Tot din Romania gasim pe e-transport.
  3. De prin lume adunate, acest site ofera camere web din aproape toate tarile lumii. Sa nu credeti ca sunt toate din acele tari, dar este un bun punct de plecare.
  4. http://www.webcams.travel/ – idem
  5. Urmatorul pe lista este reteaua camerelor web ale SUA, care si-a extinsa orizontul si pe alte continente, insa mai putin detaliata.
  6. FoxNews are, de asemenea, un articol pe acest subiect si o insiruire de locatii. Cam destrabalata prezentarea, dar merge.

Spune-ti parerea

