CUM AFLU INFORMATII DESPRE O PERSOANA

Nu o data, mi s-a intamplat sa vreau sa aflu mai multe despre cineva pe care abia l-am cunoscut. Poate vrei sa afli ceva despre cineva cu care ai pierdut legatura cu multi ani in urma sau un coleg nou, un viitor angajat, un client sau ce ti-o fi el.

AZI il urmarim pe Popescu (n-are nici o vina, stiu, insa nu e cu intentie):
 

–––––––––––––––––––

 

PASUL 1: GOOGLE – e cel mai la indemana

Info persoane GooglePrimul lucru pe care il fac este sa dau cautare pe Google, Yahoo si alte motoare de cautare cunoscute care imi da si vrute si nevrute (rezultatele nu sunt tocmai identice, parca Yahoo e mai bun la faza asta).

Iata si o lista cu motoarele de cautare mai importante – de unele nu am auzit in viata mea.

 

–––––––––––––––––––

 

PASUL 2: RETELELE DE SOCIALIZARE – sunt la moda, deci avem sanse sa gasim ce cautam

Mergem mai adanc cu cercetarea (daca cele de mai sus nu ne convin) si trecem la retelele de socializare. Ca sa cauti in aceste retele iti trebuie cont, iar daca cel pe care il cauti nu are si el cont, cauti degeaba. Oricum merita incercat daca aveti timp pentru ca poti descoperi lucruri tare interesante. Aici toata lumea se joaca ca in parc. Nici nu iti trece prin cap cu ce se ocupa unii.

Info persoane Linkedin  LINKEDIN –  Exista o optiune in stanga casutei de cautare care ne da posibilitatea sa cautam printe persoane, companii, grupuri si altele. Noi selectam People.

 Info persoane Facebook  FACEBOOK – E similar cu Linkedin, doar ca aici dam cautare intai, iar dupa ce ne da rezultatele, selectam din stanga optiunea People. Dupa ce am selectat aceasta optiune, putem sa restrangem cautarea si sa adaugam localitatea, forma de invatamant absolvita si anul, locul de munca – dar nu e obligatoriu.

Info persoane Twitter 1

   TWITTER – Ei, aici avem doua metode de cautare. Direct din Search si apoi Enter, dupa care tot din stanga selectam People. A doua metoda este sa folosim butonul #Discover, apoi Find Friends. Din acest moment putem cauta dupa numele lui, dupa username-ul de pe twitter daca il stim (unii il au similar cu username-ul de pe yahoo, gmail, facebook). Mai exista si optiunile prin care lasam sistemul sa ni-i gaseasca pe cei din lista noastra de contacte de pe e-mail (Gmail, Yahoo, Hotmail, Aol). Aceasta optiune exista si la Facebook si Linkedin, dar am uitat sa spun.

 

–––––––––––––––––––

 

PASUL 3: SITE-URILE SPECIALIZATE

Mai nou, merg direct la tinta (asa zic eu). Au aparut o serie de site-uri specializate care cu asta se ocupa – sa iti gaseasca informatii despre o persoana. Iata cateva dintre ele:

Poti sa cauti dupa nume si prenume sau dupa username (de yahoo, gmail, youtube etc) sau dupa telefon (daca e din SUA sau Canada) si iti returneaza aproape la fix ceea ce cauti. Eu m-am gasit pe mine dupa user, pe youtube, unde nici nu stiam ca am un canal (channel) facut cu ceva ani in urma. Si pe youtube intru frecvent in contul meu… dar de canalul asta nu stiam. FOARTE TARE FAZA!!

–––––––––––––––––––

 

PASUL 4: CAUTA PRINTRE CV-URI

Cele mai cunoscute site-uri de joburi sunt Bestjobs, Ejobs si Hipo. Gasiti o lista intreaga cu site-uri de job-uri aici (pentru cei care au timp). Nu toate aceste site-uri iti ofera aceasta posibilitate, iar la unele trebuie sa te loghezi pentru a putea face acest lucru.

 

–––––––––––––––––––

 

SUPLIMENTAR

Vai, sa nu uit de www.hi5.com unde m-am trezit cu cont acum cativa ani, il stergeam si el aparea la loc. Nici nu vreau sa aud de el. Dar parerile sunt impartite, avand in vedere ca inca mai are mare succes.

Mai trebuie stiut, ca in momentul in care te-ai logat si ai vizualizat un profil, de cele mai multe ori, cel cautat este instiintat ca tu te-ai uitat la profilul lui.

Cred ca mai exista si alte metode, dar nu imi vin acum in minte. Voi ce ziceti? Haideti sa facem o lista faina. Dupa ce votati, vedeti si raspunsurile.

 

Daca noi putem sa aflam atatea lucruri, va dati seama cate stiu cei de la SRI, FBI si ceilalti despre noi. Eu cred ca avem deja profilul psihologic facut. In caz de razboi nu trebuie decat sa ne activeze.

11 comentarii

  1. va dau citeva informatii utile pt a gasii dupa cuvinte aleatorii (nume,date, cuvinte de ex: dumnezeu exista) https://www.searchblogspot.com/ sau daca vreti sa gasiti o persoana pe facebook(sa zicem ca vrei sa cauti printr-o persoana cunoscuta cauta la prieteni comuni sau postari la poze) sau daca nu ai cont pe fb il gasesti pe google de ex: nume.nume1 sau numenume locatie(tara oras sat) facebook este posibil sa fie pe privat sau public sau profil dezactivat.

  2. Eu incerc sa gasesc mai multe persoane tastand numele lor direct in google dar cele mai multe apar care au cont in facebook si care, bineinteles, lucreaza sau au firme. Cei care nu mai lucram nu am murit, inca!.

  3. buna stiu ca a chemat-o anca nicoara sta in timisoara, si s-a nascut in darlogi cred sibiu 1975. tata valentin nicoara si mama maricica. isi cauta tatal care a trait in ciugudul de sus (langa inoc)judetul alba..

  4. Caut date despre o persoana,stiu prenume,nu stiu nume,stiu nr de telefon,stiu orasul in care locuieste dar mai vreau date despre el!
    Cum sa fac?!
    Este foarte important pentru mine si trebuie sa ramana confidential!

  5. Du-te maa ca nu functioneaza nici unul,nu gaseste nimic…m-am cautat pe mine…simplu,cum ar cauta toti…NIMIC nu gaseste desi ar fi cate ceva.Site-urile astea sunt pt fraieri…sa le faca click-uri…

    1. Eu am gasit ceva informatii, nu mereu, drept este. Insa Google si Linkedin au functionat de fiecare data.

Spune-ti parerea