LISTA SITE-uri de JOB-uri din ROMANIA

Cautarea unui job este de fapt tot un job (part-time sau full time), dar pe o perioada scurta de timp.

ACTUALIZAT LA: 21 februarie 2012

Mai jos puteti citi asa:

  1. Ce servicii ne ofera site-urile de job-uri? – adica cum ne pot ajuta ele sa ne gasim un job. Unele sunt mai smechere, adica mai avansate decat altele. Am dat si exemple cu cele smechere.
  2. Care sunt principalele site-uri de job-uri cu locuri de munca in strainatate? – aici le-am pus pe cele oficiale, care sigur nu sunt tzepe
  3. Lista site-uri de job-uri din Romania – tot ce am gasit eu de-a lungul timpului. Unele mai exista, altele au dat faliment.

 

–––––––––––––––––––

 Locuri de munca in Romania

 

 

 

 

 

1. CUM SA FOLOSIM SITE-urile de JOB-uri? DE CE SA LE FOLOSIM?

Site-urile de job-uri nu fac decat sa aduca impreuna pe cei care angajeaza si pe cei care cauta un loc de munca. Acum nu se mai foloseste ziarul, ci internetul sau pilele (dupa caz). Pentru ca tehnologia avanseaza, m-am gandit sa fac un rezumat cu ce ne pot oferi site-urile de job-uri. Situatia sta cam asa:

  • AVANTAJ COMPANII! Firmele care vor sa anagajeze isi pun anuntul pe unul sau mai multe site-uri de job-uri, cu plata sau gratuit (gratuit am vazut pe www.locuri-de-munca-in.ro). De obicei trebuie sa isi creeze un cont, sa plateasca. Acum cica se platesc bani grei. Dar mai sunt si site-uri care au preturi mai bune, sau le lasa sa posteze job-uri gratuit. Ma refer aici la site-urile mai noi, care sunt la inceput de drum si nu au pretentii exagerate.
  • AVANTAJ si ANGAJATI si COMPANII! Mai nou, se face promovarea locurilor de munca pe Google, Linkedin, Facebook si Twitter. Job-urile din site-urile mai vechi apar la cautare si in Google de obicei (ma refer la www.bestjobs.ro, www.ejobs.ro s.a.), insa altele se promoveaza si pe Linkedin, Facebook, Twitter (cum ar fi www.open-project.ro) dupa cum zice un comentariu de mai jos. E bine si pentru noi si pentru ei.
  • AVANTAJ ANGAJATI! Daca vrei sa aplici la un job, de obicei trebuie sa iti faci cont. Exista insa si site-uri unde nu e nevoie sa ai cont cum ar fi www.myjob.ro.
  • AVANTAJ ANGAJATI! Mai nou, ca sa nu iti mai faci cont pe toate site-urile de job-uri si sa stai sa iti pui CV-ul de mii de ori, cica poti aplica direct cu profilul de pe LINKEDIN sau sa te loghezi cu contul de pe LINKEDIN. Deci o sa ai un singur CV, un singur cont, o singura parola. Cica www.open-project.ro ofera asa ceva. Eu nu am incercat, deci nu bag mana in foc.
  • NICI UN AVANTAJ! Daca ai cont, toate site-urile de job-uri iti ofera posibilitatea sa primesti pe e-mail noutatile. Eu am incercat chestia asta si primeam doar job-uri vechi, la care aplicasera deja cateva sute de persoane, deci nu mai aveam nici o sansa sa imi mai citeasca cineva CV-ul. Asa mi-am dat seama ca primesc doar vechituri, probabil cu job-uri pentru care companiile au dat bani grei ca sa le primesc eu pe e-mail. Nu inteleg de ce aceste companii platesc atatia bani, din moment ce nici un om de la HR nu citeste sute sau mii de CV-uri. Oricum, pentru mine, faza asta e de toata jena si nu ajuta pe nimeni.
  • AVANTAJ si ANGAJATI si COMPANII! Toate site-urile de la A la Z ofera posibilitatea sa cauti dupa loc de munca, dupa companie, dupa oras, dupa nivel de cariera. Unele fac asta mai bine, altele mai prost. Aici discutia ar fi mai lunga, pentru ca majoritatea companiilor nu stiu sa puna un anunt in categoria care trebuie si iese un talmes balmes la cautare.
  • AVANTAJ ANGAJATI! Un servicu care mi se pare interesant este asta: dupa ce aplici la un job, ti se arata o lista cu job-urile la care au mai aplicat altii si care este similar cu job-ul la care ai aplicat deja. Asta imi place.
  • MARE AVANTAJ ANGAJATI! Inainte sa aplici la un job, poti sa vezi cati au mai aplicat la job-ul respectiv. Daca site-ul la care aplici nu iti spune lucrul asta, pierzi vremea cu el. Trebuie sa repet chestia asta pentru ca e important: NIMENI NU CITESTE SUTE DE CV-URI!
  • AVANTAJ ANGAJATI! Sunt site-uri care iti trimit pe e-mail cand vreo companie ti-a vizualizat CV-ul. Mi se pare important ca sa stii la ce te astepti si ca sa stii ca ai vreo sansa. Daca nu ti-a citit CV-ul, e clar ca ai pierdut vremea. Pacat ca nu au toate site-urile posibilitatea asta.
  • NICI UN AVANTAJ! Exista servicii suplimentare pentru cei cu bani: companiile pot sa plateasca ceva in plus ca sa le apara anuntul in primele pagini la cautare sau in newsletter, iar angajatii ar putea sa plateasca si ei ca sa isi trimita CV-ul la mai multe companii deodata. Nu vad nici un avantaj pentru companii pentru ca oricum aplica sute sau mii de oameni la un job, deci de ce ai plati ca sa iti apara anuntul 30 de zile mereu si mereu in prima pagina? Pe mine care caut un job, ma enerveaza la culme chestia asta si mi se pare o bataie de joc din partea acestor companii, pentru ca stie toata lumea ca nu citeste nimeni mii de CV-uri. Din punctul meu de vedere, aceste companii isi bat efectiv joc de noi. Pe de alta parte, nici sa platesc eu ca sa imi ajunga CV-ul la sute de companii nu il vad ca vreun avantaj. Stie toata lumea ca nu iti citeste nimeni CV-ul doar ca a ajuns la tine pe e-mail asa fara nici un tel.
  • AVANTAJ ANGAJATI! In loc de newsletter, poti folosi RSS-ul. Aici chestia cu reclama este mai redusa si e si mai usor de citit. Suspectez totusi ca prin RSS nu vezi toate job-urile noi. Din pacate, nu toate site-urile de job-uri au RSS. Nashpa! 
  • AVANTAJ si ANGAJATI si COMPANII! Sectiunea pentru freelanceri ne ajuta pe toti! Ii ajuta si pe ceii care nu au un loc de munca, dar stiu sa mai faca una alta si pot prinde cate un proiect, deci mai castiga niste bani. Le ajuta si pe companii care au nevoie de cineva doar pentru o perioada scurta de timp si nu vor sa angajeze, ca sa nu mai plateasca taxe asa mari la stat. Pana acum eu nu am vazut decat un site in Romania care face lucrul asta: www.open-project.ro.
  • AVANTAJ ANGAJATI! Mi-e im plac site-urile in care pot vedea CV-urile altora si ma mai pot inspira de la unii, de la altii cand imi fac CV-ul. Daca te intereseaza poti cauta printre CV-urile de pe www.itjobs.rowww.jobbank.ro,  www.open-project.ro. Recunosc insa ca mie personal nu imi place ca CV-ul meu sa fie la vedere, dar exista si varianta sa nu mi-l vada toata lumea. Deci in functie de gust, optezi pentru una sau alta.
  • NICI UN AVANTAJ! Multe site-uri au si o sectiune de articole care te invata ce sa faci la interviu si altele. Toate sunt scrise de cei de la resurse umane si sunt paralele cu realitatea.  Cititi cateva articole d-astea si o sa simtiti ca trebuie sa va comportati ca niste roboti. Te enervezi, incepe sa te doara capul si iti dai seama ca nu o sa poti face niciodata asa. Va spun eu, nu exista sfaturi general valabile. Daca ai 7 ani de acasa e suficient. Asa ca mai degraba citesc pe un blog, decat articolele lor platite care ne transforma in niste oameni fara personalitate sau in niste sclavi. RUSINE!
  • AVANTAJ ANGAJATI! Se numesc targuri de job-uri virtuale, iar unele se continua si cu un intalniri fata in fata cu angajatorii. Practic ce se intampla? Mai multe companii de renume scot la concurs mai multe job-uri in acelasi timp. Poti sa aplici on-line sau poti sa mergi cu CV-ul direct la ei cand se aduna toti la un loc (sa zicem la Sala Palatului). Acolo poti sa ii cunosti, sa le pui intrebari etc.  Se adreseaza in special studentilor si celor care abia au terminat facultatea. Cei care au inventat chestia asta in Romania sunt dupa parerea mea cei de la www.hipo.ro. Oricum altii nu mai stiu.

Inainte de a incepe sa faceti clic-clic pentru a va trimite CV-urile, va recomand sa cititi articolul lui Marian Rujoiu – care are o experienta solida in acest domeniu pe piata din Romania. Cititi 7 sfaturi – cum sa-ti cauti eficient un loc de munca si veti avea mai multe sanse sa va angajati prin Internet, unde suntem multi si anonimi. Creste-ti sansele sa te cheme la interviu. Citeste si SFATURI PENTRU INTERVIU (articolul asta l-am scris eu)! MERITA!

 

–––––––––––––––––––

 

2. LOCURI DE MUNCA in STRAINATATE

  • Pentru cei care vor sa plece sa lucreze in afara, le recomand sa intre si pe site-ul ANOFM pentru munca in strainatate, unde pot gasi informatii utile despre statutul de angajat intr-o tara straina, cu precadere Italia si Spania.
  • De asemenea, exista portalul EURES (pentru cei care vor sa plece din tara) si isi cauta job intr-o tara a UE. In orice moment sunt disponibile peste 1 milion de locuri de munca in tarile Uniunii Europene. Mai sunt 3 pagini web care tin tot de Eures daca imi dau eu bine seama, dar sunt intr-o varianta romaneasca de toata jena dupa cum urmeaza: 1, 2 si 3.
  • Mai multe site-uri unde gasiti si locuri de munca in strainatate, gasiti in lista de mai jos.

–––––––––––––––––––

 

3. LISTA SITE-uri de JOB-uri din ROMANIA

Majoritatea site-urilor de mai jos au job-uri din toate domeniile. Acolo unde sunt specializate pe un singur domeniu, am specificat in coloana OBSERVATII.

 

Iata si lista cu site-uri de job-uri

SITE-uri CARE MERITA!!

RATING inseamna: parerea mea despre site in functie de numarul de joburi postate (cred eu ca DOAR PRIMELE cu verde merita timpul nostru si cele cu galben care sunt NOI, restul dezamagire mare!!)

Pentru cei carora le place Twitter-ul am facut 2 liste la care puteti subscrie:

  • JOB-uri MULTINATIONALE – aici apar job-urile de la companiile multinationale: HP, Dell, Adobe etc. din toata lumea si din Romania.

  • LOCURI DE MUNCA PE SCURT – aici apar job-urile pe care le posteaza diverse firme de recrutare sau site-uri de job-uri din Romania

ADRESA WEB

TERITORIU

Rating

OBSERVATII

ANOFM are in permanenta job-uri din Romania disponibile AICI, care sunt actualizate saptamanalLocuri de munca in Romania
www.bestjobs.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN  
www.ejobs.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN  
www.hipo.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN Targul bi-anual ANGAJATORI DE TOP (inclusiv ptr. studenti). Cele mai bune companii se gasesc aici.
www.myjob.ro = www.summerjob.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN  
www.netjobs.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN

Daca vreti sa plecati din tara, aici gasiti ce cautati

www.romjob.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN

Joburile sunt pe orase. Fiecare oras are un site dedicat doar lui. INTERESANT!

www.joobs.ro ROMANIA + Strainatate F. BUN

IT

www.open-project.ro ROMANIA + Strainatate BUN

NOU! Poti cauta un loc de munca, sa-ti faci CV-ul public (sau sa le vezi pe ale altora) sau sa gasesti un proiect pentru freelanceri.

www.locuri-de-munca-in.ro ROMANIA + Strainatate BUN

NOU! Ne-a lasat si un comentariu mai jos.

www.jobsinro.ro ROMANIA + Strainatate BUN Are inclusiv joburi la stat: armata, ministere, primarii, consilii locale, prefecturi
www.bizoojobs.ro ROMANIA + Strainatate BUN Devine din ce in ce mai bun acest site.
www.jobbank.ro ROMANIA + STRAINATATE BUN Merita urmarit daca vreti sa lucrati in strainatate sau pentru companii straine. Este specificat si SALARIUL OFERIT. Poti cauta printre CV-uri cu inregistrare gratuita.
www.cvonline.ro Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia BUN Site-ul romanesc nu mai e functional. Este redirectionat catre www.cvonline.com.
www.infomunca.ro ROMANIA + STRAINATATE BUN Este specificat si SALARIUL OFERIT, il recomand pentru joburile in strainatate
www.tjobs.ro DOAR PENTRU STRAINATATE BUN Este specificat si SALARIUL OFERIT
www.ofertelocuridemunca.ro ROMANIA + Strainatate BUN Este specificat si SALARIUL OFERIT
www.itjobs.ro = www.jobs4all.ro ROMANIA + Strainatate BUN

IT. Poti cauta printre CV-uri fara inregistrare. Site-urile sunt identice.

www.job-studenti.ro ROMANIA + Strainatate BUN Targ de joburi – JOBFEST. Pentru studenti, tineri absolventi si nu numai.Sunt de fapt unul si acelasi site din cate mi-am dat eu seama.
www.job-studenti.onlinestudent.ro
www.jobfest.ro
www.jobsromania.ro ROMANIA + Strainatate BUN  
www.jobinmarketing.ro ROMANIA BUN

MARKETING, VANZARI

www.initalia.ro ITALIA BUN

ASISTENTE MEDICALE. Pentru PERSONALUL SANITAR: asistenti medicali generalisti, laborator, balneofizioterapeuti, pediatri, kinetoterapeuti

www.studentcv.ro ROMANIA + Strainatate BUN Pentru studenti si tineri la inceput de cariera. Inclusiv internship-uri
www.careerbuilder.ro ROMANIA MEDIU Era F. BUN, acum mai are 3 joburi. Companiile sunt f. serioase.
www.jobnational.ro ROMANIA + Strainatate MEDIU Infiintat in vara lui 2011

SITE-uri cu care PIERZI VREMEA

ADRESA WEB

TERITORIU

Rating

OBSERVATII

www.adjobs.ro ROMANIA MEDIU

MEDIA, PUBLICITATE, MARKETING si PR. Este adresat agentiilor de publicitate, tipografiilor, editurilor, web design, print publicitar, atelierelor de serigrafie; are sectiune pentru FREELANCERI

www.jobresthotel.com ROMANIA + Strainatate SLAB

HOTELIER, RESTAURANTE. A fost o data F. BUN, acum s-a dus. Pacat de initiativa, ca era buna.

www.alertjob.ro ROMANIA + Strainatate SLAB Inca mai misca
www.dansatoare.eu ROMANIA + Strainatate SLAB

DANSATOARE

www.joburi-online.ro ROMANIA + Strainatate SLAB AVETI GRIJA LA TEPARI!
www.mini-jobs.ro ROMANIA SLAB Job-uri part-time, colaborari sau ocazionale. AVETI GRIJA LA TEPARI!
www.mojob.ro ROMANIA + Strainatate SLAB Era foarte bun. Inclusiv CATALOG ALFABETIC de FIRME cu link la pagina lor web
www.yourjobs.ro ROMANIA + Strainatate SLAB Pierdere de vreme
www.finjob.ro ROMANIA F. SLAB Era numai cu job-uri din domeniul FINANCIAR-BANCAR, acum s-a dus
www.jobbing.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB Era UN SITE BUN, acum s-a dus
www.cvjobs.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB  
www.jobavantaj.ro ROMANIA F. SLAB Neactualizat, lasat in paragina
www.munca.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB Pentru a aplica la unele joburi trebuie sa platesti un abonament trimestrial. SA ASTEPTE!
www.bankingjobs.ro ROMANIA F. SLAB

Era dedicat domeniului FINANCIAR BANCAR. Un site care promitea multe; acum nu mai e nimic de el

www.job.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB Pierdere de vreme
www.recrutam.ro ROMANIA F. SLAB NU OFERA JOBURI, n-am inteles care e ideea. Pierdere de vreme
www.head-hunting.ro ROMANIA F. SLAB Pierdere de vreme. Doar titlul site-ului e interesant
www.quickjobs.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB Pierdere de timp
www.plusjobs.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB Pierdere de timp
www.italiajob.com ITALIA F. SLAB Anunturile sunt in italiana si nu au data postarii. Cred ca site-ul e ne-updatat.
www.topjob.ro ROMANIA + Strainatate F. SLAB Pierdere de vreme
www.onlinejobs.ro ROMANIA + Strainatate ?? Cere o parola, deci nu stiu despre ce este vorba.
www.angajat.ro ROMANIA + Strainatate   NEACTUALIZAT
www.infojobs.ro ROMANIA + Strainatate   NEACTUALIZAT
www.jobmania.ro ROMANIA   NEFUNCTIONAL
www.bursamuncii.ro ROMANIA   NEFUNCTIONAL
www.recrutareonline.ro ROMANIA + Strainatate   NEFUNCTIONAL
www.realjobs.ro     NEFUNCTIONAL
www.superjoburi.ro ROMANIA + Strainatate   NU MAI EXISTA
www.yourjob.ro ROMANIA + Strainatate   NU MAI EXISTA
www.salesjobs.ro    

VANZARI NU MAI EXISTA

www.e-works.ro     NU MAI EXISTA
www.infojob.ro GALATI   NU MAI EXISTA
www.jobble.ro     NU MAI EXISTA
www.jobin.ro     NU MAI EXISTA
www.jobtime.ro     NU MAI EXISTA
www.jobtrans.ro     NU MAI EXISTA
www.starjobs.ro     NU MAI EXISTA
www.asistente.ro ITALIA  

MEDICAL. NU MAI EXISTA

www.sibiujobs.ro Jud. SIBIU + Strainatate   NU MAI EXISTA
www.romania.jobs.com ROMANIA + Strainatate   NU MAI EXISTA. Era cu oferte de job-uri doar de la companii STRAINE (parte din http://www.jobs.com) Powered by ww.monster.com
www.contracte-munca.ro JAPONIA   NU MAI EXISTA. Era pentru DANSATOARE
www.jobsbacau.ro BACAU   NU MAI EXISTA
www.studentadventure.ro S.U.A. + U.K.   NU MAI EXISTA. Era pentru studenti.

28 de comentarii

    1. Foarte interesant, insa nu aveti decat cateva locuri de munca. Mai aveti de lucru si va sfatuiesc sa va cumparati domeniul. Nu am vazut pana acum portal de locuri de munca care nu are domeniul lui. Mult succes!

      1. Multumesc de feedback.Sunt peste 600 de anunturi privind locurile de munca.Cat despre domeniu,ma gandeam sa cumpar,Wordpress nu-mi da multa libertate si temele nu ma satisfac.Multumesc.

      2. Daca vreti ceva profesionist, aveti dreptate. Trebuie sa va cumparati un domeniu. Puteti merge pe wordpress in continuare ca e mai ieftin, dar puteti imbunatati tema cu o serie de plugin-uri de la wordpress.

  1. Vazand cautarile fiului unei colege, am vrut sa adun la un loc cat se poate din sursele de joburi. Am luat un domeniu (angajez.biz) si vreau „sa pun pe el” in viitor cam urmatoarele:
    A. Unde puteti gasi locuri de munca:
    -Google si alte motoare de cautare;
    -motoare de cautare (romanesti sau straine) pentru joburi;
    -locuri de munca publicate in ziare (Anuntul Telefonic, ziare locale, etc.), in care puteti gasi un loc de munca, dar puteti da si dvs. anunturi prin care solicitati angajare;
    -site-uri specializate (ejobs.ro, bestjobs.ro, etc.);
    -site-uri de anunturi online (urmariti anunturile date de angajatori, dar puteti da si dvs. anunturi prin care solicitati angajare);
    -firme specializate de recrutare personal;
    -institutii publice care au legatura cu domeniul;
    -site-uri „de nisa”, care se adreseaza unui domeniu (recrutarea personalului in IT, medicina, bone si menajere, etc.);
    -alte surse, unele mai vechi, altele mai noi, printre care au aparut mai nou si retelele sociale (facebook, twitter, etc.)> Am vazut ca au aparut si aplicatii specializate pentru resurse umane in diversele retele sociale. Cine stie, poae va gasiti locul de munca visat acolo unde nu ganditi!

    B. Cursuri si specializari:
    -am rezervat o pagina pentru Eurocor (eurocor.ro), care ofera foarte multe cursuri utile, absolventii putand obtine si diplome recunoscute de autoritatile romanesti. Eu am achizitionat cursuri de la Eurocor si nu-mi pare rau ca am cheltuit acei bani;
    -cursuri de specializare sau pregatire intr-un anumit domeniu;
    -cursuri de limbi straine;
    -cursuri (de nivel mai inalt sau pentru incepatori) in domeniul calculatoarelor;
    -scoli de soferi;
    -altele.

    C. Alte resurse utile:
    -elemente de legislatia muncii;
    -miscarea sindicala;
    -munca persoanelor cu anumite dizabilitati;
    -alte resurse utile.
    Poate fi unora de ajutor, nu credeti?

  2. mi-am permis sa scriu un scurt post pe blogul meu si sa fac trimitere spre aceasta lista [ca tot spuneai intr-un alt articol ca doresti ca pe acest blog sa oferi ceva util, iar mie aceasta lista mi se pare deosebit de utila 🙂 ]

    sper ca nu e deranj

    multumesc 🙂

Spune-ti parerea